بررسی تخصصی سیم و کابل برق ساختمان و صنعتی

مقالات به روز سیم برق ساختمان و کابل برق صنعتی در برند های روز دنیا و ایران

بررسی تخصصی سیم و کابل برق ساختمان و صنعتی

مقالات به روز سیم برق ساختمان و کابل برق صنعتی در برند های روز دنیا و ایران

  • ۰
  • ۰

شرکت سیم و کابل مغان در استان سمنان، شهرستان شاهرود درسال 1361 فعالیت خود را در زمینه تولید سیم و کابل آغاز کرد و انواع سیم و کابل فشار قوی و ضعیف  و کابل های مخابراتی را تولید نمود.

سیم و کابل مغان با افزایش ظرفیت های تولیدی خود و استفاده از کادری مجرب و کارازموده  و  آزمایشگاه های مختلف در زمینه کنترل کیفی محصولات در راستای  ارتقای سطح کیفیت  تولیداتش، گواهینامه استاندارد ملی را برای تولید انواع سیم و کابل کسب کرد.

و در گام بعدی نقشه استراتژیک خود ظرفیت تولید را به 43000تن در زمینی به مساحت 10 هکتار رساند که این گام با توجه با نیاز کشور در بخش های مختلف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به کابل های لاستیکی و کابل های فشار قوی و متوسط و غلاف های سربی برداشته  شد و تمام این طرح های جدید با استفاده از ماشین آلات به روز دنیا و فناوری مدرن انجام گرفت

که تمام این فعالیت ها باعث شد نیازهای کشور در سطح بالایی به سیم و کابل برطرف گردد.

کلیه تولیدات و محصولات سیم برق و کابل برق مغان از نظر بحث کنترل کیفیت و ارزیابی های الکتریکی و مکانیکی تست و کنترل می شوند هدف این مجموعه این است که محصولاتی  با ارزش کیفی بالا و مرغوبیتی خوب به مشتریان ارایه بدهد. لازم به ذکر است سیم و کابل مغان دارای گواهینامه از شرکت TUV  آلمان است. که خود گواهی دیگر بر ارزش کیفی محصولات این مجموعه می باشد. که موجب اطمینان خاطر بیشتر مشتریان خواهد شد.

ظرفیت تولیدی سیم و کابل برق مغان در حال حاضر 42000 کالا است و همچنین با  توجه به تجهیز شدن خط تولید به  کابل های فشار قوی به تولید کابل با ولتاژ 230 ولت پرداخته است و با ماشین آلات به روز خود محصولات مختلفی از جمله کابل لاستیکی مغان ، غلاف سربی ، کابل های متوسط و فشار قوی با عایق  XLPEتولید نموده است و به این ترتیب به یکی از شرکت های صاحب نام و مطرح در عرصه تولید سیم و کابل تبدیل شده است.

انواع محصولات صنایع سیم و کابل مغان

انواع محصولات صنایع سیم و کابل مغان

1- انواع سیم و کابل مغان مربوط به ساختمان

  • کابل قدرت شامل کابل فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی مغان

  • کابل کنترل و ابزار دقیق مغان
  • کابل های تلفنی و کواکسیال مغان
  • کابل های خود نگه دار مغان
  • کابل های مقاوم در برابر آتش مغان
  • کابل های مخابراتی مغان
  • کابل با عایق و روکش لاستیکی
  • سیم برق ساختمانی مغان (به صورت رشته ای یا افشان)
  • کابل ساختمانی مغان

همان طور که گفتیم بنا به اینکه سیم ها مفتولی باشند یا  رشته ای هادی آن ها  مسی است و  استفاده ازاین سیم ها در لوله های خرطومی‌ نصب شده در رو و زیر گچ، کانال‌های بسته ، سیستم های روشنایی و در وسایل برقی مناسب است. استفاده از این سیم ها به صورت مستقیم در زیر گچ توصیه نمی شود.

مقاومت برخی از این  سیم ها در برابر گرما و حرارت بین 70 تا 90 درجه می باشد

کاربرد سیم برق مغان با هادی افشان

به منظور استفاده در سیم کشی در جاهایی که نیاز به انعطاف زیاد هست مثل رله ها ، سوییچ های کنترل ، تابلو برق  و سیم کشی های داخلی  ساختمان کاربرد دارد تحمل گرمای این سیم ها بین 70 تا 90 درجه می باشد

هادی این سیم برق مغان مسی کلاس 5 است که عایق آن از PVC  می باشد و استفاده از آن در داخل لوله ها و زیر گچ ساختمان بلامانع است.
کاربرد کابل مفتولی و رشته ای مغان

این کابل ها برای سیم کشی در کارخانجات و محیط های صنعتی و در جاهای باز ، خشک و یا همراه با رطوبت استفاده می شود

استفاده از این کابل ها در محیط های صنعتی باز در صورتی بلامانع است که نور به طور مستقیم به آن نتابد و همچنین لازم به ذکر است که این سیم ها در زیر یا روی گچ قابل استفاده هستند.

کاربرد کابل افشان نوع NYMHY  مغان

کاربرد این کابل در وسایل برقی منزل و کابل های رابط و ماشین های صنعتی است همچنین هادی این کابل مس آنیل شده ، می باشد که اتصال مستقیم آن ها به وسایل برقی که مربوط به آشپزی و پخت و پز می باشد،  مجاز نیست

2- انواع کابل قدرت مغان

  • کابل فشار ضعیف مغان
  • کابل فشار متوسط مغان
  • کابل فشار قوی مغان
  • کابل های قدرت آرموردار
  • کابل های قدرت بدون آرمور
  • کاربرد کابل های قدرت مغان
  • فراهم کردن برق به منظور نصب ثابت در زیر زمین
  • تاسیسات داخلی ساختمان ها و فضاهای باز امن

کابل کنترل مغان

کابل های کنترل  مغان ، یا همان کابل فرمان به منظور منتقل کردن سیگنال آنالوگ و دیجیتال استفاده می شوند با ولتاژ و جریان پایین و در نتیجه قدرت کم کار میکنند.

این سیگنال ها با هدف کنترل و اندازه‌گیری ، و محفاظت در نقاط مختلف پست مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های کنترل ( کابل فرمان ) معمولاً با سیگنال هایی با ولتاژ و جریان پایین و در نتیجه قدرت کم سر و کار دارند. جهت بالا رفتن دقت عملکرد تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل باید میزان اعوجاج و اختلاف بین ورودی و خروجی و نویز در کابل فرمان به حداقل برسد.

انواع کابل کنترل مغان

1- کابل کنترل شیلددار

کابل کنترل شیلد دار به منظور منتقل کردن امواج دیجیتال و آنالوگ  بکار برده می شود  و

 این سیگنال ها برای کنترل، اندازه گیری و حفاظت نقاط مختلف استفاده می شوند.

کابل های کنترل شیلد دار ، برای سیگنال های ضعیف و به منظور متصل کردن  اجزاء دستگاه های مورد استفاده در خطوط تولید ، شامل ماشین افزار و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مناسب هستند.

متصل کردن این کابل ها  به برق اصلی به صورت مستقیم مجاز است.   از نصب کابل های شیلد دار   در نقاطی که دایما در حال حرکت است باید اجتناب شود  به همین علت نصب آن در مناطقی مثل  کانال ها، سینی ها و دیگر مکان هایی که کابل لزومی به تحرک ندارد توصیه می شود

کابل کنترل شیلد دار را میتوان در  مکان هایی که در صد قابل قبولی از میدان مغناطیسی در آن وجود داشته باشد را بکار برد.

 این کابل ها برای استفاده در داخل ساختمان و مکان هایی که دمای حرارت محیطی بین ۵+ تا ۴۰+ درجه سانتیگراد باشد کاربرد دارد و معمولا در تعداد رشته های گوناگون بین 2 تا 61 رشته و با سطح مقاطع پایین طراحی و ساخته شده اند.استفاده از این کابل در فضاهای باز و سیستم های نقاله ای مناسب نیست

مهمترین علت به کاربردن کابل های شیلددار حذف جریان‌ها و نویزهای خارجی می باشد جریان هایی که منجر به اختلال در عملکرد کابل می‌شوند.

2- کابل کنترل بدون شیلد

کابل های کنترل بدون شیلد ، اجزا مختلف دستگاه های مورد بهره برداری در خطوط تولید کارخانجات مثل  شامل ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی  را به هم اتصال  می دهد.

این کابل ها برای استفاده در داخل ساختمان و جایی که دمای محیط بین ۵+ تا ۴۰+ درجه سانتیگراد باشد مناسب هستند.

کابل بدون شیلد معمولا تحت تاثیر میدان‌های مزاحم مغناطیسی  قرار می گیرد

3- کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق یکی از انواع کابل های کنترل است که از آن در  سیستم های پردازش داده و کنترل فرایندها به منظور فراهم آوردن بستری مناسب جهت انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود

این کابل ها دارای هادی مسی می باشند که با عایق پی وی سی پوشانده شده و دارای آرمور با سیم گالوانیزه می باشند.

این کابل ابزار دقیق مغان برای محیط های فضای آزاد و بعضا به صورت دفن در زمین قابل نصب می باشد.

انواع سیم و کابل تلفنی و کواکسیال مغان

سیم برق رانژه مغان

در اتصال خط تلفن یا آیفون کاربرد دارد.  سیم رانژه مغان از جفت شدن دو سیم نازک از جنس مس  تشکیل می شود  که بهم پیچ خورده اند سیم تلفن از مرکز مخابرات محل به جعبه‌های بزرگ در سطح شهر متصل هستند و از طریق این جعبه تقسیم به منازل مشترکین خطوط تلفن ثابت متصل میشود. این سیم ها تک هسته ای  و نازک هستند و از دو رنگ متفاوت تشکیل شده اند که شناسایی آن را راحت می کند

کابل تلفنی مغان

کابل تلفنی مغان هم برای بیرون و هم برای درون ساختمان تولید می گردد که همانطور که از نامش پیداست برای منتقل کردن فرکانس های مخابرات استفاده می شود

کابل خود نگه دار مغان

خطوط انتقال نیروی خارجی در مواردی که امکان استفاده از کابل های بدون روکش میسر نباشد یا مخاطراتی را در پی داشته باشد با استفاده از کابل های خود نگهدار تجهیز می گردد  مانند کوچه های باریک و خطوط انتقال نیرو در جوار منازل مسکونی در حال حاضر استفاده از این نوع کابل در ایران و کشورهای هم جوار رونق گرفته و کابل خود نگهدار مغان با حفظ کیفیت سهم عمده ای را از بازار به خود اختصاص داده است

کابل آیفونی مغان

این کابل تشکیل شده از سیم های نازک با جنس مس و روکش پلاستیکی که به صورت  زوجی در یک کابل قرار می گیرد کابل آیفونی مغان با رعایت استانداردهای لازم و کیفیت مناسب برای استفاده در محیط های داخلی طراحی و استفاده می گردد.

کابل کواکسیال مغان

برای انتقال اطلاعات تصویری ، مخابراتی و کامپیوتری از کابل های کواکسیال که استاندارهای لازم برای انتقال چنین اطلاعاتی با فرکانس بالا را دارند استفاده می شود کابل کواکسیال مغان در بین کابل های موجود بازار با کیفیتی قابل قبول در دسترس مهندسان می باشد.

انواع سیم و کابل مغان با عایق و روکش لاستیکی

همواره استفاده از کابل مناسب جهت انتقال الکتریسیته در مناطق و اماکنی با  رطوبت بالا یا انتقال نیرو در مناطقی که آب در آن جمع می گردد از محدویت های انتخاب مهندسین می باشد کابل برق مغان با طراحی کابلی متناسب و مقاوم در برابر رطوبت امکان استفاده و بکارگیری آن را در اعماق آب میسر نموده ، همچنین این نوع از محصولات مغان امکان تحمل دمایی تا 90 درجه را داشته و جهت استفاده در اماکن یا محیط هایی که در معرض حرارت بالا و یا تابش مستقیم نور خورشید یا ضربه دیدن می باشند توصیه می گردد.

سیم و کابل مغان با روکش لاستیکی محصولات زیر را شامل می شود:

  • کابل جوش با پوشش پلاستیکی
  • کابل قدرت با عایق لاستیکی
  • کابل تخت با عایق لاستیکی
  • کابل کنترل تخت و گرد با عایق و شیلد لاستیکی
  • کابل ابزار دقیق با عایق لاستیکی
  • کابل با عایق لاستیکی مخصوص کشتی و قایق
  • کابل قابل حمل معدن با عایق لاستیکی
  • کابل مخصوص با عایق لاستیکی به درخواست مشتری
  • قیمت سیم و کابل برق مغان

با وجود آنچه در مورد سیم و کابل گفته شد  حال اگر شما هم قصد خرید این محصولات را دارید  باید اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید  چون در حال حاضر شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع سیم و کابل می نمایند شما می توانید با کسب اطلاعات بهترین خریدار سیم و کابل باشید اما به این نکته توجه کنید که  صرفا قیمت بالای سیم و کابل و وزن کابل ، گزینه های مناسبی برای خرید نیستند به یاد داشته باشید که بهترین روش خریدکابل اصل، تهیه آن از فروشگاه های معتبر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی