بررسی تخصصی سیم و کابل برق ساختمان و صنعتی

مقالات به روز سیم برق ساختمان و کابل برق صنعتی در برند های روز دنیا و ایران

بررسی تخصصی سیم و کابل برق ساختمان و صنعتی

مقالات به روز سیم برق ساختمان و کابل برق صنعتی در برند های روز دنیا و ایران

  • ۰
  • ۰

سیم برق البرز

سیم برق البرز الکتریک نور

سیم برق البرز الکتریک نور

شرکت البرز الکتریک نور یکی از تولید کننده های انواع سیم و کابل برق  می باشد که بیش از 105 محصول از سیم ها و کابل های پرکاربرد را جهت خرید مصرف کنندگان تولید و روانه بازار کرده است.

سیم برق البرز الکتریک نور از دیگر محصولات سیم و کابل البرز می باشد که دارای کیفیت ساخت بالا و مواد اولیه مرغوب و قیمت بهینه می باشد و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود.  همانطور که می دانید سیم برق به صورت کلی برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود و معمولا هادی این سیم ها مسی بوده که فلزی با رسانایی بالا است و می تواند به خوبی جریان را از خود عبور دهد. سیم افشان البرز الکتریک از اولین تولیدات این کارخانه بوده است که بعدها با بهره گیری از کادری متخصص توانسته علاوه بر انواع سیم نسبت به تولید کابل های نیمه افشان، افشان، مفتولی، شیلد و غیره نیز اقدام نماید.


سیم برق الکتریک نور دارای سطح مقطع های مختلفی است که با توجه به نوع هادی و نوع پوشش روی سیم در کاربردهای متنوعی  دارد. از انواع افشان و مفتولی این سیم ها می توان برای مصارف روشنایی شامل روشنایی لامپ ها، لوسترها، هالوژن ها و غیره استفاده کرد. محصولات سیم  و کابل برق البرز الکتریک شامل انواع سیم های نصب ثابت، سیم های انعطاف پذیر، سیم های سخت هوایی و سیم های انعطاف پذیر سبک می باشند. در ادامه به توضیح مختصری از انواع سیم برق البرز می پردازیم 

 

سیم برق افشان 0.5 در 1 البرز الکتریک نور

سیم افشان مدل 0.5×1 یکی از صدها مدل سیم  برق البرز می باشد که طبق  آخرین استاندارد های روز دنیا طراحی و تولید شده است. این سیم البرز الکتریک  مقاوم و با دوام  و از بهترین متریال  و با کیفیت بالا تولید شده است . به طور کلی سیم های افشان یکی از کاربردی ترین محصولات است که در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.. این نوع سیم افشان البرز الکتریک قابل استفاده در سیم کشی داخل تابلو ها و توزیع کننده های جریان برق است. همچنین این نوع سیم قابلیت نصب در داخل لوله ها و نیز زیر گچ کاری را دارا می باشد.

مشخصات فنی سیم افشان 0.5×1 البرز

سیم افشان البرز الکتریک نور  محصولی کاربردی و در عین حال بسیار مستحکم می باشد. این سیم هادی های تابیده منظم دارد که  ما را قادر می سازد بتوانیم از آن در اتصالات تابلوهای کنترل استفاده نماییم. به طور کلی می توان گفت این نوع سیم در الکترونیک صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارد. از مزایای استفاده از این نوع سیم افشان می توانیم به کاهش احتمال آتش سوزی  اشاره کنیم. سیم افشان 0.5×1 البرز الکتریک دارای مقادیر مناسبی از مقطع سیم و بافه مصرفی است از همین روی احتمال هر نوع آسیب را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

این سیم افشان هادی از جنس مس آنیل شده تولید و از نوع انعطاف پذیر می باشد

سطح مقطع این هادی 0.5 میلی متر و ضخامت عایق آن 0.6 میلی متر و نیز قطر خارجی آن در حدود 2.1 میلیمتر است. عایق این سیم از جنس PVC است. ولتاژ نامی این سیم 300 تا 500 ولت و حداقل دما و حداکثر دمای آن منفی 5 تا 70 درجه سانتی گراد است که نشانگر مقاومت بالای این محصول می باشد. این سیم افشان از نظر کاربردی بسیار مقاوم و با دوام است.  و از نظر اقتصادی قیمت خرید این سیم البرز الکتریک بسیار مقرون به صرفه است

سیم افشان ارت 1.5×1 البرز الکتریک نور

سیم افشان ارت 1.5×1 محصولی  دیگر از سیم البرز الکتریک نور است. این شرکت با سابقه در سال 1383 کار خود را با تولید سیم های افشان شروع نموده اما در حال حاضر انواع مختلفی از سیم و کابل ها را تولید می نماید .

این سیم افشان یا همان سیم ارت، به منظور جلوگیری از حریق و برق گرفتگی تولید می گردد. همان طور که می دانید، بیشتر دستگاه های الکتریکی و تجهیزات دارای بدنه ای فلزی هستند، این سیم ارت یا زمین به جای چاه ارت به لوله آب وصل شده و مانع جریان الکتریکی می شود و مانع برق گرفتگی می گردد.

مشخصات فنی سیم افشان ارت 1.5×1

سیم افشان ارت 1.5×1 البرز یکی از کاربردی ترین سیم های برق البرز می باشد، این محصول با استفاده از یک هادی از جنس مس آنیل شده تولید می شود و روکش آن نیز از جنس pvc در نظر گرفته شده است. این روکش دارای دو رنگ سبز و زرد می باشد. ولتاژ نامی این سیم برابر با 450 تا 700 لومن در نظر گرفته شده است. حداکثر دمای قابل تحمل این سیم در حالت عادی و نصب ثابت 30 تا 80 + است همچنین این سیم برق البرز الکتریک نور در حالت خم شو می تواند دمایی در حدود 5 تا 70 + را متحمل شود. در خارج از محدوده دمایی ذکر شده، روکش سیم آسیب دیده و نمی تواند به درستی به وظیفه خود عمل نماید. از سایر ویژگی های این سیم البرز الکتریک نور می توانیم به سطح مقطع 1.5 میلی متر، قطر خارجی 2.8 میلی متر و ضخامت عایق 0.7 میلی متر اشاره کنیم. سطح مقطع این سیم موجب شده، مقاومت الکتریکی آن نیز افزایش یابد. این محصول مقاوم و با دوام در محیط ها و تجهیزات مختلفی به کار می رود. همچنین این سیم افشان ارت البرز دارای نشان استاندارد از کشور نروژ و اتحادیه اروپا می باشد. تست ولتاژ این محصول نشان داده سیم قدرت تحمل تا 2500 ولت AC را دارا می باشد.

مشخصات فنی سیم افشان ارت 1.5×1

سیم مفتول 4×1 البرز الکتریک نور

سیم مفتول 4×1 البرز یکی از انواع سیم های تولیدی شرکت البرز الکتریک نور است. این سیم از بهترین مواد درجه یک تولید شده است که موجب شده عمر طولانی  و کیفیتی عالی داشته باشد. این سیم مفتول دارای یک رشته پیچیده شده است که از جنس مس آنیل شده تولید شده است. استفاده از فلز مس در ساخت این سیم موجب شده رسانایی آن شدت یابد. تفاوت این سیم با سیم های افشان، انعطاف پذیری کمتر آن است. این سیم مفتول البرز الکتریک نور دارای یک عدد رسانا و با سطح مقطعی برابر با 4 میلی متر مربع است. این سطح مقطع بیشتر در این سیم موجب شده، مقاومت الکتریکی آن افزایش یابد.

سیم مفتول 4×1 البرز الکتریک نور

مشخصات فنی سیم مفتول 4×1

سیم مفتول 4×1 البرز ویژگی های خاص خود را دارد. این محصول در تجهیزات و ماشین آلات  مختلفی به کار برده می شود   و بیشترین  استفاده آن، برای سیم کشی داخل تابلوهای برق و توزیع کننده های الکتریکی است. البته نصب آن در داخل لوله ها و زیر گچ بری ها نیز مشکلی ندارد . ولتاژ نامی این سیم 450 / 750 لومن است. روکش این سیم از جنس pvc تهیه شده است. این روکش از نوع آمیزه c انتخاب شده و باید در محدوده دمایی معینی باشد. محدوده دمایی این سیم مفتول در حالت نصب ثابت مابین 80 + تا 30 و در حالتی که سیم خم شده در محدوده دمایی 70 + تا 5 است. در صورت رعایت نکردن این محدوده این احتمال می رود که روکش محصول آسیب دیده و نتواند مثل روز اول کار کند.
از دیگر نام های سیم مفتول در بازار می توانیم به سیم خشک یا سیم نصب ثابت اشاره کنیم. قطر خارجی این سیم البرز 3.6 میلی متر و قطر روکش آن 0.8 میلی متر است. این سیم دارای گواهینامه ایزو از کشور نروژ و گواهی استاندارد اروپا می باشد. با خرید این محصول ایرانی و مقاوم می توانید به رونق اقتصاد ملی کمک نمایید..

سیم نایلون 2.5×2 البرز الکتریک نور

سیم نایلون 2.5×2 البرز الکتریک نور، دارای دو عدد سیم نازک است و سطح مقطعی برابر با 2.5 میلی متر مربع دارد. این محصول یکی از انواع سیم های کاربرد و مقاوم است که در تجهیزات و لوازم الکترونیکی مختلفی کاربرد دارد. استفاده از این سیم در سیم کشی ساختمان و زیر گچ بری ها نیز رایج است. شرکت تولیدی این محصول ایرانی، البرز الکتریک نور است.

مشخصات فنی سیم نایلون 2.5×2 البرز

سیم نایلون 2.5×2 البرز الکتریک نور، از محصولات بسیار باکیفیت ایرانی است  که از این  نظر می تواند  با نمونه های خارجی رقابت می کند. سیم نایلون در بازار با نام های دیگری همچون سیم تخت نیز شناخته می شود. علت این امر را می توان استفاده از دو سیم نازک دولا در ساخت این محصول عنوان کرد. یکی از این سیم ها به نول و دیگری به فاز متصل می شود. جنس این سیم از فلز مس آنیل شده انتخاب شده است. این جنس فلز بهتر از سایر فلزات جریان الکتریکی را انتقال می دهد.  عایق  این سیم از جنس پلاستیک pvc انتخاب شده است. از سایر مشخصات این سیم می توانیم به قدرت انعطاف پذیری بالا، ولتاژ نامی برابر با 300 ولت اشاره کنیم. در ضمن این محصول در حلقه های 100 متری به فروش می رسد.
استفاده از این سیم و کابل البرز به عنوان سیم سیار نیز مجاز است. اما نباید از آن جریان زیادی را دریافت کرد، زیرا در مقایسه با سایر سیم ها ضعیف تر است. این سیم برق توانایی این را داشته که دمای 70 درجه سیلسیوس را نیز تحمل نماید. این محصول در بازار با نام های دیگری همچون سیم تخت نیز نشاخته می شود. با خرید این محصول به رونق اقتصاد ملی نیز کمک ویژه ای خواهید نمود..

سیم نصب ثابت البرز الکتریک

سیم مفتولی البرز در سیم کشی داخلی تابلوها، توزیع کننده های برق و غیره استفاده می شود و به کار گیری این سیم ها در لوله ها و زیر گچ مجاز است. سیم البرز الکتریک با هادی منظم تابیده گروه 2 را می توان برای اتصالات تابلوهای کنترل یا ساخت دسته سیم و الکترونیک صنعتی به کار برد. این سیم در سطح مقطع های مختلفی تولید می شود و دارای هادی از جنس مس آنیل شده گروه 1 و یا گروه 2 می باشد که روی این سیم ها آمیزه ای از پی وی سی از نوع C قرار دارد.
سیم مفتول 
البرز الکتریک مطابق با استاندارد های IEC و ISIR ساخته شده است که طبق این اصول سیم البرز الکتریک با ولتاژ نامی 450 تا 750 ولت برای سطح مقطع های بیش از 1 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد و سیم هایی با ولتاژ نامی 300 تا 500 ولت برای سطح مقطع های 0.5، 0.75 و 1 میلیمتر به کار می روند.

سیم انعطاف پذیر البرز الکتریک

سیم افشان البرز الکتریک نور دارای هادی افشان یا انعطاف پذیر (مس آنیل شده گروه 5) می باشد که برای نصب داخل وسایل برقی و نیز حفاظت سیستم های روشنایی در محیط های خشک، درون لوله ها و زیر و روی گچ به کار برده می شود.  از سیم انعطاف پذیر البرز می توان در لوله های خرطومی هم استفاده کرد ولی باید توجه نمایید که این نوع سیم و کابل البرز را نمی توانید روی سینی کابل، کانال کابل کشی و مخازن به صورت مستقیم نصب نمایید. عایق استفاده شده روی این سیم ها از نوع PVC نوع C می باشد.
سیم افشان البرز مطابق با استانداردهای روز دنیا شامل IEC و ISIR ساخته می شود که مطابق با این استانداردها سیم البرز الکتریک با ولتاژ نامی 450 تا 750 ولت برای سطح مقطع های بیش از 1 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد و سیم هایی با ولتاژ نامی 300 تا 500 ولت برای سطح مقطع های 0.5، 0.75 و 1 میلیمتر به کار می روند

سیم سخت هوایی البرز الکتریک

این نوع سیم ها برای انتقال جریان برق در خطوط هوایی به کار می روند و هادی استفاده شده در آنها از مس سخت کشیده شده تابیده به صورت منظم می باشد. در واقع هادی در این سیم ها شامل هادی های لخت مسی هستند که به صورت منظم بهم تابیده شده اند. این سیم ها مطابق با استانداردهای DIN و BS ساخته می شوند.

سیم انعطاف پذیر البرز الکتریک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی